Winkelcentrum activatie voor de nieuwe LG G5

De uitdaging

Bedenk en organiseer een offline activatie passend bij de lopende campagne.

LG introduceert de LG G5 en Friends. De eerste modulaire smartphone ter wereld. Met de diverse modules, de ‘LG Friends’, kan de telefoon bijvoorbeeld worden uitgebreid met hi-tech opties, waaronder een VR-bril, een superieure cameragrip, een digital auto convertor en een extra batterij.

Iedereen moet op de hoogte zijn van deze innovatie en daarom heeft LG een brede introductiecampagne ingezet op televisie en online, waarbij LG op zoek gaat naar de ‘Smartphone Photographer Of The Year’. Via de website lifesgoodmoments.nl kan iedereen zijn mooiste foto uploaden om kans te maken op de titel. Aan ons is gevraagd om deze campagne te vertalen naar een inspirerende ‘offline’ ervaring. Er werd gekozen voor een winkelcentrum merkactivatie in Stadshart Amstelveen.

De oplossing

Redmint bedacht een succesvolle shopperactivatie en bouwde midden in het overdekte gedeelte van Stadshart Amstelveen een in het oog springende stand op, waar shoppers de nieuwe LG G5 & Friends konden ervaren. De enthousiaste promotors gaven product demonstraties en maakten foto’s met de unieke wide angle camera van de LG G5 voor één van de fotodecors. Ook waren er attributen aanwezig, zodat iedere foto een echt ‘Life’s good moment’ werd.

Degenen die direct over de streep waren en de LG G5 graag wilden aanschaffen, konden terecht bij één van de zes deelnemende telecom winkels in het Stadshart. Hier ontvingen ze bij aankoop van de LG G5, voor € 175,- aan Friends (accessoires) cadeau.

“Met ‘s werelds eerste modulaire telefoon en de LG Friends hebben we veel boodschappen uit te leggen aan de klanten, waar normaal tijdens een verkoopgesprek in de winkel niet altijd voldoende tijd voor is. Het voorgestelde concept gaf ons gedurende een langere periode de mogelijkheid om de modulaire telefoon goed te demonstreren, samen met een inspirerende uitleg over de Friends en de perfecte camera op de LG G5. We zijn erg tevreden over de stand in het Stadshart in Amstelveen en over de uiteindelijke resultaten in het bijzonder. “

Mathieu TeeuwenLG Eletronics Benelux

Het resultaat

153.000

bezoekers bereikt!

7

dagen promotie!

Meer weten over dit project? Neem contact met ons op