solar-bericht

Redmint lanceert Solar’s “Eerste Hulp Bij Onderhoud” actie en scoort in solide B-2-B afspraken

Redmint heeft voor elektrotechnische groothandel Solar Nederland de “Eerste Hulp Bij Onderhoud” direct marketing actie bedacht, uitgewerkt en uitgevoerd. Van het selecteren van de beste zakelijke adressen met relevante contact personen, het trainen en begeleiden van de juiste telesales marketeer, bouwen van de actie website, tot en met het uitsturen, in batches, van het “Eerste Hulp Bij Onderhoud” direct marketing pakket.

Solar Nederland is een innovatief sourcing en services bedrijf met meer dan 60.000 artikelen van ruim 200 leveranciers op voorraad. Solar levert installatiematerialen op het gebied van elektrotechniek, licht, gereedschap, sanitair, verwarming en klimaattechniek.

Traditioneel levert Solar via installateurs, maar ook steeds vaker rechtstreeks aan de eindgebruiker, zoals hotels, conferentie centers, scholen, ziekenhuizen en klinieken. Gemotiveerd door het succes van rechtstreeks advies en leveringen, heeft Solar aan Redmint gevraagd de markt van de directe eindgebruiker verder open te breken. In overleg met het management van Solar en diverse A-merken leveranciers, is de “Eerste Hulp Bij Onderhoud” actie vormgegeven en begin oktober 2015 van start gegaan.

“De eerste branche die we full force benaderen zijn de hotels, vertelt Léon Bosch van Redmint. Dat is een markt die sterk in beweging is. Er wordt gelet op duurzame oplossingen, kostenbesparingen en alles wordt uit de kast gehaald om de gast het naar de zin te maken. Zodra hotels met de gebruiksvriendelijke bestelapplicaties van Solar aan de slag gaan, maken ze een efficiëntie slag, en wordt er niet meer misgegrepen, horen we van de diverse technische dienst medewerkers. Ook op het gebied van advies en klantgerichtheid loopt Solar voorop, begrijpen we”.

De eerste telemarketing resultaten zijn succesvol met een hit-rate van 24% op het scoren van een afspraak voor een van de Solar accountmanagers. Het DM pakket werd duidelijk teruggespeeld als anders en opvallend. “Ik ben blij dat onze eerste echte B-2-B activatie zo sterk van start is gegaan” zegt Léon Bosch. “Onze kennis en kunde opgedaan in de B-2-C markt heeft ons daar zeker bij geholpen”.

Bekijk de case op Convere!